Pagina's

maandag 30 maart 2015

Sporten met de PUMPUP APP !


Het is weer lente en dat wilt zeggen dat de zomer niet meer ver weg is. Voor je het weet is het weer tijd voor de zomerse jurkjes en bikini's boven te halen. Elk jaar ben ik vastberaden om op een gezonde, maar efficiĆ«nte manier de kilo's kwijt te geraken en een strakker lichaam te krijgen tegen dat de warmere temperaturen eraan komen.

Ik ben een persoon die altijd een extra duwtje in de rug nodig heeft. Onlangs ontdekte ik de PumpUp app en ik denk echt dat deze app het sporten voor mij een stuk aangenamer gaat maken. Je kan namelijk alle sportactiviteiten registreren en je vooruitgang opvolgen, maar je kan ook andere mensen volgen en elkaar ook motiveren.


De PumpUp app kan je op verschillende manier gebruiken. De functie die ik het liefst gebruik is de Start Workout. Met deze app kan je namelijk zelf je workout bepalen !



 
 
Allereerst kies je welke soort trainingen je wilt beoefenen. Nadien geef je de plaats aan waar je gaat sporten en hoelang deze sessie mag duren. Tot slot kan je eventuele tools die hebt aanduiden en kan je op bepaalde zones van het lichaam focussen. Na een aantal seconden krijg je een workout die met jouw wensen rekening houdt. Perfect ! Het leuke aan deze functie is dat je zelf bepaald hoelang je aan het sporten bent en je kiest hoe vermoeiend deze sessie kan worden.
 
 
Het leuke aan deze app is dat je ook activiteiten kan registreren. Ik hou er namelijk niet van om altijd oefeningen uit te voeren, maar ook eens te gaan lopen of te dansen. Je kan deze activiteit toevoegen aan je lijst en aangeven hoe intensief deze training was. Dit is superhandig, want tenslotte ben je toch ook aan het sporten op dat moment.
 
Indien je wenst kan je ook je gewicht opvolgen en foto's en berichten in de sociale media delen, maar hier gebruik ik de app niet specifiek voor. Ik vind het wel leuk om extra motivatie te halen uit de foto's die andere mensen delen zodat je hun evolutie kan bekijken. Dit geeft mij namelijk extra stimulans om te blijven sporten.
 
Ik heb de PumpUp nog maar net ontdekt en ben al super enthousiast. Deze app is gratis en zeer makkelijk in gebruik. Ik probeer vanaf vandaag meermaals per week te sporten en ik weet zeker dat deze app mij hierin gaat helpen. Wish me luck !
 
Starten jullie ook terug met sporten nu het mooie weer er terug aankomt of sporten jullie het ganse jaar door ?
 
Liefs,
 
Lindsy
 
 
 
 
 
 
 


3 opmerkingen:

Kiss & Make-up zei

Handige app! Ik wil al lang zo iets proberen.

Kirsty zei

Klinkt als een leuke en handige app!

Michaela zei

Super handig!