Pagina's

vrijdag 13 maart 2015

Verhuis Plannen met MOLESKINE passion : Home Life Journal

 
 
Ik heb met mijn vriend meer dan drie jaar een relatie en het leek ons leuk om samen een huis te kopen. Ondertussen hebben we ons droomhuisje gevonden waar we allebei verliefd op zijn. Na een aantal verbouwingswerken zijn we ondertussen aangekomen aan de stap ' bijna verhuizen'. Voor beide is het de eerste keer dat we alleen gaan wonen en is dit dan ook een heel nieuwe gebeurtenis in ons leven.
 
Ikzelf vind het prettig om met lijstjes te werken. Zowel voor mijn privéleven als op het werk gebruik ik lijstje om alles klaar te krijgen. Daarom zocht ik ook een handig lijstje om ons voor te bereiden op ons nieuw avontuur. Toen ik op www.24papershop.com de Moleskine Home Life Journal vond, wist ik dat dit het ideale boekje hiervoor was.


Moleskine is voornamelijk bekend voor de notitiesboekjes en agenda's, maar ik vind hun passion gamma heel leuk en creatief. Home Life Journal is één van de boeken die mij meteen aansprak.
 
 
 
Het boekje heeft verschillende hoofdstukken die je kan gebruiken om zaken in je huis te regelen. Je kan het vergelijken met een soort dagboek van je huis.
 
In het eerste hoofdstuk kan je alles noteren over het huis zoals het bouwjaar, waar het gelegen is, ... Maar je kan ook nuttige telefoonnummers noteren of to do lijstje voor een housewarming maken.
 
De volgende hoofdstukken bevatten verschillende templates. Dit kan gaan van het inrichten van je kamers tot het verzamelen van informatie over items/accessoires die je wilt kopen. Er staan zelfs to do lijstjes in voor klusjes die je in de zomer of de winter zou moeten uitvoeren om je huishouden goed te kunnen organiseren.
 
Hieronder een aantal voorbeelden :
  

 
 

Vervolgens heb je achterin het boekje verschillende hoofdstukken waar je zelf een doel aan kan geven. Hiervoor krijg je ook verschillende templates aangeboden. Tevens kan je ook online verschillende templates afdrukken.
 
Indien je wilt kan je in het laatste hoofdstuk een inhoudstabel opstellen.
 
Ik vind het boekje superhandig en door de verschillende templates kan je makkelijk een structuur maken. Het boekje is een verzameling van belangrijke gegevens en verschillende lijstjes, waar je ook nog eens je creativiteit  de vrije loop kan laten gaan. Wat mij betreft zeker een aanrader !
 
De MOLESKINE passion Home Life Journal kost slechts  €18,75. Ik kocht hem via de website, maar ondertussen is Moleskine verkrijgbaar in verschillende dagbladhandels.
 
Hebben jullie al ervaring met Moleskine boekjes ?
 
Liefs,
 
Lindsy
 

 

 
 


3 opmerkingen:

Anoniem zei

De planner der planners! Mooi :-)

Laury - Beautydump zei

Handig boekje zeg! Moleskine boekjes zijn altijd fijn, ze blijven tenminste netjes en er komen geen vouwtjes in! :)

Kirsty zei

Wat handig zo'n boekje! Wat spannend ook dat jullie samen gaan wonen voor het eerst!